شلوار جاگر چیست؟

در هر دوره‌ای، بدون شک متوجه شده اید که ترند جدیدی در لباس‌های نسل جدید وجود دارد که محبوبیت آن در حال افزایش است. در دنیای مد امروز شلوار جاگر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شلوارهای جاگر وقتی به درستی پوشیده ‌می‌شوند ‌می‌توانند شما را باحال، زیبا و مد روز جلوه دهند. اما اگر به روشی نادرست ست شوند، ‌می‌توانند شما را به طور جدی بدتیپ و نامرتب نشان دهند. با وجود گزینه‌های بسیار مختلف و تعداد زیادی خطا و اشتباه، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که شلوار جاگر را چطور باید استایل کنند و چه زمانی آن‌ها را بپوشند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا در کنار اینکه بگوئیم شلوار جاگر چیست؟ روش‌های مختلف ست کردن آن در استایل را به شما معرفی کنیم.

جاگر چیست؟

شلوار‌های جاگر در ابتدا برای پوشیدن برای ورزش در نظر گرفته شده بودند. اما مانند بسیاری از لباس‌ها از مد لباس‌های ورزشی، به عنوان یک ترند و مد جدید مورد توجه قرار گرفته است و اکنون می‌توان آن‌ها را برای بسیاری از موقعیت‌ها پوشید. به طور کلی، جاگرها شلوارهای ورزشی سنتی هستند که سبک و راحت بوده و ظاهری کژوال دارند. جاگر‌ها در قسمت بالا پهن و در ساق پا باریک‌تر هستند و به مچ پا نزدیک ‌می‌شوند.

اکثر شلوارهای جاگر دارای یک کمر بند کشی یا کمری الاستیک هستند و در قسمت مچ پاها با استفاده از کش نیز به بدن نزدیک ‌می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از جاگرها تولید می‌شوند که در مدل‌های متنوع‌تری نسبت به قدیم در بازارها موجود هستند و استایلی پیچیده‌تر و طراحی‌شده‌تری نیز دارند. مقاله انواع مدل شلوار + نام 16 مدل شلوار با عکس می‌تواند به شما کمک کند تا با مدل‌های مختلف شلوار اعم از جاگر بهتر آشنا شوید.

تاریخچه شلوار جاگر

شلوار جاگر وجه تسمیه خوبی با نام خود دارد، جاگینگ در زبان انگلیسی به معنی دویدن است. اگرچه دویدن به ‌عنوان یک ورزش و شکلی از ورزش داوطلبانه به یونان باستان باز می‌گردد، اما تا زمان بازگشت بازی‌های المپیک مدرن در سال 1896 تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت. با توجه به اینکه مردم بیشتر و بیشتر به دویدن برای ورزش روی آوردند، این نیاز به لباس مخصوص برای دویدن آشکار شد. امیلی کاموزه، طراح لباس فرانسوی و موسس شرکت پوشاک ورزشی Le Coq Sportif، خودش یک دونده بود و از اینکه دویدن‌های روزانه‌اش را با لباس‌هایی که برای ورزش در نظر گرفته نشده بود انجام می‌داد، خسته شده بود. او شروع به آزمایش با سبک‌های مختلف شلوار کرد و پارچه‌ها و برش‌های مختلف را امتحان کرد و در نهایت به شلوار گرمکن کلاسیکی رسید که ما از آن زمان آن را می‌پوشیم. اگرچه شلوار جاگر 100 سال پیش در سال 1920 به دنیا آمد، اما از آن زمان به طور قابل توجهی به انواع سبک‌ها و اشکال جدید و متناسب مد هر دهه برای مردان و زنان تبدیل شده است.

چگونه شلوار جاگر را انتخاب کنیم؟

نحوه تناسب شلوار جاگر شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که قصد دارید با آن کجا بروید و برای چه نوع فعالیت‌هایی ‌می‌خواهید آن را بپوشید. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه ساق جاگر شما باریک‌تر باشد، شلوار رسمی‌تر است. در مقابل، شلوار جاگرهایی که پهن‌تر هستند و ظاهری ساده‌تر دارند، پارچه ضخیم‌تر و ساق‌های مخروطی کمتری دارند، برای لباس‌های غیررسمی ‌یا استراحت در اطراف خانه مناسب‌تر هستند. صرف نظر از استایلی که می‌پوشید، می‌توانید این نکات کلی را دنبال کنید تا مطمئن شوید که شلوار جاگر  شما به درستی استایل شده است:

  • جاگرهای شما باید به طور تمیز در مچ پا تا شوند و باید در اطراف مچ پای شما مناسب باشند. اگر قسمت پایینی شلوار جاگر شما نزدیک به پوست و ساق پا نمی‌نشیند، خیلی بزرگ است و احتمالا باید سایز آن را تغییر بدهید.
  • شلوار جاگر باید در مچ پا باریک شود و به جای روی کفش‌های شما، در بالای کفش قرار گیرد. جاگرهای مناسب اندکی از جوراب یا پا شما را نشان ‌می‌دهند.
  • شلوار جاگر باید با بدن شما تناسب داشته باشد که به وضوح شکل بدن را مشخص کند، اما نباید آنقدر تنگ باشد که به بدن بچسبد.
  • شما باید بتوانید آزادانه در جاگر‌های خود حرکت کنید و دامنه حرکتی خوبی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید شلوار تنگ است، راحت نخواهید بود و استایل جاگر را رعایت نکرده اید.
  • به طور کلی، بند کمر شلوار جاگر شما باید روی باسن شما بنشیند. اما اگر جاگرهای بلندتری انتخاب می‌کنید بند کمرش را دقیقا روی کمرتان تنظیم کنید که استایل جاگر را حفظ کرده باشید.
  • اگر می‌خواهید ظاهری ورزشی داشته باشید یا از شلوار جاگر خود برای استراحت راحت استفاده کنید، اشکالی ندارد که فاق شلوار کمی ‌پایین بیاید. اگر به دنبال ظاهری متناسب‌تر هستید، نباید افتادگی قابل توجهی در فاق وجود داشته باشد.

۴ ایده برای استایل کردن جاگر

مدل دادن به شلوار جاگر می‌تواند سخت باشد، چون ممکن است احساس کنید لباس راحتی پوشیده اید! با این حال، با تناسب و کمی سلیقه به خرج دادن، می‌توانید بدون توجه به نوع بدنتان، یک جفت جاگر را به بخشی همیشگی از کمد لباس خود تبدیل کنید. در اینجا چند نکته و ایده لباس برای شلوار جاگر شما باهم بررسی میکنیم:

ظاهر غیررسمی

شلوار جاگر بخش کلاسیک یک گروه الهام گرفته از سبک خیابانی هستند. یکی از راه‌های آسان برای پوشیدن آن‌ها استفاده از لوازم اصلی مد لباس‌های خیابانی مانند یک تی‌شرت معمولی یا هودی همراه با یک جفت کفش ورزشی است. مانند خود دونده‌ها، از آنجایی که سرآستین‌های مچ پا احتمالاا توجه را به کفش‌های شما جلب می‌کند، کفش‌های ورزشی که انتخاب می‌کنید باید تمیز و سالم باشند. به عبارت دیگر، اگر کفش‌های ورزشی سفید شما کثیف باشد در حالی که جاگر پوشیده اید، برای بیننده جذاب نخواهد بود و اصطلاحا توی ذوق میزند.

مقاله اصول ست کردن بسیار شیک شلوار با کفش اطلاعات خوبی درباره نحوه ست کردن شلوار جاگر در استایل به شما می‌دهد.

استایل با شلوار جاگر

احتمالا نمی‌توانید شلوارهای جاگر را جایگزین شلوارهای رسمی‌تر کنید زیرا ظاهر آن‌ها اسپرت است. اما این مانع از استایل کردنشان برای یک ظاهر جذاب و متفاوت برای  بیرون رفتن در شب نمی‌شود. مخصوصاً اگر شلوار جاگر شما جین است، سعی کنید آن را با یک کت جین ساده با یک دکمه باز یا نیمه بسته ست کنید. برای کفش‌هایتان یک جفت کفش کتانی رسمی یا یک جفت کفش راحتی در نظر بگیرید.

لایه لایه پوشیدن

شما ‌می‌توانید شلوار جاگر بپوشید و غیررسمی و ساده و در عین حال شیک به نظر برسید. این شلوار به شما آزادی عمل زیادی ‌می‌دهد تا با بافت‌ها و لباس‌های راحت خود به صورت لایه لایه، استایل‌های بسیار شیکی بسازید و از آنها لذت ببرید. برای پوشیدن لایه لایه یک تی شرت یا تاپ سفید، یک ژاکت کش باف پشمی یا یک ژاکت جین اضافه کنید. به همین ترتیب، می‌توانید با پوشیدن یک ژاکت رنگارنگ با بافت درشت یک تضاد خیره کننده به ظاهر شلوار جاگر خود، اضافه کنید.

جوراب با شلوار جاگر

نکته‌ای در مورد جوراب با شلوار جاگر این است که جاگر‌ها با جوراب‌های بلند ‌می‌توانند نامتعارف و زشت به نظر برسند. بنابراین بهتر است کفش‌ها و جوراب‌هایی را انتخاب کنید که زیبایی دمپا شلوار را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید جوراب‌های کوتاه را با کفش‌های کتانی یا یک جفت نیم بوت معمولی بپوشید که جوراب‌های شما را کاملاً پنهان می‌کند.

سخن آخر

شلوار جاگر جز شلوارهای راحتی هستند که راه خود را در دنیای مد و لباس پیدا کرده اند و با کمی ظرافت در استایل کردن آن‌ها بخصوص افراد جوانتر‌ می‌توانند یک استایل منحصر به فرد داشته باشند. امیدواریم از این مقاله اطلاعات خوبی درباره شلوار جاگر کسب کرده باشید. در انتها پیشنهاد می‌کنیم از صفحه فروشگاه دیدن کنید تا جذاب‌ترین شلوار را برای استایل خود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *